fbpx

7 pasi esentiali pentru rezultate bune in Google Ads

Promovarea business-ului tau prin intermediul Google Ads iti poate genera o crestere substantiala atat la nivel de vanzari cat si la nivel de branding.

Fie ca e vorba despre un magazin online cu focus pe vanzare, fie ca business-ul tau se focuseaza pe colectarea de lead-uri prin oferirea anumitor servicii, te poti bucura de rezultate eficiente pe termen lung daca tii cont de anumite aspecte de la bun inceput atunci cand incepi promovarea pe Google Ads.

Iata 7 pasi esentiali de care ar trebui tii cont daca vrei ca rezultatele sa fie la nivelul asteptarilor tale:

1. Setarea obiectivelor

Atunci cand iti setezi anumite obiective de la bun inceput inceput, te focusezi in totalitate pe atingerea lor. Este bine sa stii care este situatia reala a vanzarilor tale in momentul in care incepi promovarea pe Google Ads, practic din ce punct pleci la drum si unde iti propui sa ajungi pe termen lung (minim 6luni), astfel incat sa ai un ROI (Return on investment) favorabil.

2. Bugetul

Indiferent de bugetul pe care esti pregatit sa il investesti in campaniile tale, asigura-te ca acesta este unul sustenabil pe termen lung pentru rezultate optime. Bineinteles ca bugetul poate varia in functie de multi factori, insa ideal ar fi sa existe continuitate pentru a ajunge la cele mai bune rezultate prin optimizarea campaniilor.

3. Distribuirea bugetului

Distribuirea bugetului se face in momentul implementarii setup-ului de campanii. In functie de bugetul total calculat pe luna, rezulta un buget zilnic. Complexitatea setup-ului de campanii este direct proportionala cu bugetul zilnic. In lipsa unui buget care sa sustina toate tipurile de campanii, iti vei distribui bugetul in functie de categoriile de produse/servicii mai relevante pentru atingerea obiectivelor stabilite initial.

4. Tracking

Implementarea codurilor de tracking este esentiala daca vrei sa vezi cu exactitate rezultatele campaniilor tale si sa le analizezi in mod eficient. Un tracking instalat corect de la bun inceput te va ajuta sa vezi rezultatele in timp real si astfel sa stii ce modificari trebuie sa faci la nivel de cuvinte cheie, locatii, audiente, etc.

Asigura-te ca tracking-ul este corect instalat prin intermediul extensiei Google Tag Assistant.

5. Alegerea corecta a cuvintelor cheie

Targetarea campaniile de search se face prin intermediul cuvintelor cheie. Fa un research la nivel de cuvinte cheie, ai grija ca aceastea sa fie cat mai relevante pentru categoriile tale de produse/servicii si ai grija la alegerea tipului de potrivire a acestora – match type (exact, phrase si broad)

Trebuie sa fii foarte atent deoarece cuvintele cheie generale iti pot genera trafic irelevant care sa iti consume bugetul fara a converti.

Nu uita sa adaugi la negative toate cuvintele irelevante!

6. Strategia de licitare

Strategia de licitare se stabileste in functie de retelele de afisare a campaniilor si de obiectivele acestora. De exemplu, daca obiectivul campaniei tale este de a aduce trafic pe siteĀ  prin click-uri, atunci metoda ideala de licitare ar fi plata pe click, cost/click sau CPC.

Daca obiectivul campaniei tale este acela de a vinde, poti opta pentru maximize conversions. De asemenea poti apela la strategiile automate de licitare care au rolul de a-ti optimiza campania, orientandu-se spre vanzare.

Trebuie sa tii cont de un aspect important. Schimbarea repetata intr-un interval scurt de timp a strategiei de licitare nu este recomandata deoarece cu fiecare schimbare campania ta intra din nou in perioada de invatare.

7. Anunturi complete si creative

Printr-o targetare corecta, anunturile campaniilor tale ar trebui sa ajunga exact la persoanele interesate de produsele/serviciile tale. Ai grija ca acestea sa ofere informatii corecte, relevante despre produse, prin care sa speculezi orice nelamurire si sa oferi raspunsuri tuturor posibilelor intrebari.

Completeaza toate headline-urile anunturilor responsive intr-un mod cat mai creativ si imbina call to action cu informatiile despre brand si produse/servicii.

Sunt multe aspecte de care trebuie sa tii cont atunci cand te decizi sa iti promovezi business-ul prin intermediul Google Ads. Daca pornesti la drum de la bun inceput cu obiectivele bine stabilite, un buget sustenabil distribuit corect si iti optimizezi zilnic campaniile, rezultatele nu vor intarzia sa apara.