Turismul in 2017 vazut prin ochii unui specialist Google Adwords

Motive pentru care sa folosesti SEO
August 23, 2016
Suntem cea mai FRESH agentie Google Partner
July 17, 2017
Show all

Turismul in 2017 vazut prin ochii unui specialist Google Adwords

Cand vine vorba de promovarea in mediul online a agentiilor de turism, desi aspectele tehnice ce tin de eficienta implementarii campaniilor de Google Adwords sunt importante, un lucru absolut esential il reprezinta in acest context targetarea si selectarea audientei. Iar cum in domeniul turistic exista in permanenta dinamica, conceperea mesajelor si livrarea acestora intr-un mod cat mai exact segmentului de public dorit genereaza rezultate eficiente si duce la optimizarea totala a costurilor.

Vara este probabil cel mai asteptat anotimp de catre romani pentru ca in sfarsit se pot bucura de concediu departe de toata agitatia cotidiana. 63% dintre acestia economisesc bani de-a lungul anului pentru mult asteptata vacanta de vara si isi aleg destinatia intr-o maniera cat mai cost effective cu 2-3 luni inainte de inceperea sezonului.

Ce cauta romanii?

Cu toate acestea, in luna mai 2017 au continuat sa se inregistreze tot mai multe cautari pe expresii precum “oferta sejur 2017”, generandu-se 344,230 cautari dintre care 42% adica aproximativ 144,643 au fost efectuate de pe device-urile mobile.

In topul intereselor romanilor se afla si ofertele last minute, expresia “oferta last minute” inregistrand in luna mai 2017 un numar de 8100 cautari. Totodata, expresii precum “agentii de turism”, au ajuns chiar si la 14, 800 cautari lunare.

Ce destinatii prefera?

Anul 2017 surprinde printr-o plaja larga de preferinte, in topul romanilor clasandu-se destinatii precum Barcelona, Roma, Lisabona, Tenerife, Atena, Santorini, Rodos, Corfu, Antalya, Nesebar, Dubai dar si destinatii din ce in ce mai exotice si nexplorate precum Thailanda, Republica Dominicana, Mauritius, Sri Lanka, Filipine.

Cu toate acestea, interesul pentru litoralul romanesc este si el destul de mare si se reflecta in numarul de 12,100 cautari lunare pe cuvinte cheie si derivatii de cuvinte precum “cazare litoral romanesc”, “cazare mamaia”, “oferta cazare litoral romanesc”.

De unde cauta?

Cel mai mare interes in vacante si destinatii turistice il prezinta romanii din Bucuresti, locatie care inregistreaza lunar in jur de 31,3% din numarul de cautari totale.

Pe urmatoarele pozitii se claseaza Clujul cu 5,1% din totalul cautarilor, Timis cu 4,4% si nu in ultimul rand Prahova care inregistreaza 4% din numarul total de cautari. Restul cautarilor, de 55,3% sunt efectuate din celelalte localitati.

 

Ce destinatii prefera romanii in raport cu segmentul de varsta?

In ceea ce priveste preferintele romanilor pentru destinatiile de vacanta, acestea sunt determinate de segmentul de varsta si interesele fiecarui segment de varsta in parte.

Ce inseamna asta?

Datele preluate din analytics arata faptul ca adolescentii si tinerii cu varste cuprinse intre 23-33 ani prefera destinatiile mai exotice care le permit acestora sa experimenteze aventura si distractia. De aceea, tinerii vor cauta locatii care sa le ofere pe langa un peisaj exotic si acces la cluburi, pub-uri, parcuri de distractii.

Tinerii din acest segment de varsta nu pun neaparat accent pe aspectul hotelului sau facilitatile care li se ofera ci cauta sa isi petreaca vacanta asa cum isi doresc cu un buget restras.

Locatii precum Lisabona, Tenerife, Atena, Santorini, Rodos, Corfu, Antalya se afla printre preferatele tinerilor. La mare interes pentru acestia este si Thailanda sau Maldive.

Ce cauta de fapt romanii care merg in vacanta cu familia?

Romanii cu varste cuprinse intre 34-50 ani urmaresc cu totul alte aspecte atunci cand isi selectioneaza pachetul de vacanta. 73% dintre acestia obisnuiesc sa isi petreaca singura vacanta pe an alaturi de familie.

Acestia pun mai mult accent pe confortul hotelier, pe linistea pe care le-o ofera conditiile de cazare si pe beneficiile extra din pachet. In acelasi timp, romanii din acest segment de varsta cauta destinatii de vacanta care sa le ofere copiilor spatii de joaca si alte beneficii, punand pe primul loc siguranta familiei. In acelasi timp, acestia prefera si distractia si vor cauta mereu sa imbine utilul cu placul.

Bugetul romanilor care obisnuiesc sa isi petreaca vacanta alaturi de familii, desi depaseste cu mult bugetul tinerilor, este si acesta bine calculat. Locatii precum Barcelona, Roma, Salonic, Nesebar sunt principalele atractii pentru aceasta categorie de varsta.

Ce se intampla cu cei cu varste peste 55 ani?

In general, acest segment de varsta cauta destinatii de vacanta cat mai linistite, in locatii retrase si mai putin aglomerate, in care sa se poata relaxa departe de zgomotul distractiilor. Acestia sunt de obicei pensionari sau familii care pleaca in vacante fara copii si care cauta locuri cat mai relaxante pentru singura vacanta din an.

In topul preferintelor se afla destinatiile turistice terapeutice din Romania dar si Filipine, Mauritius, , Sri Lanka si Republica Dominicana.

De ce e importanta cunoasterea audientei?

Determinarea intereselor in functie de categoriile de varsta reprezinta un mare mare atuu pentru echipele de marketing care se ocupa de promovarea agentiilor de turism care ofera pachete turistice.

Conceperea si livrarea mesajelor se face in functie de interesele fiecarei categorii de varsta pentru ca ne dorim ca mesajul nostru sa ajunga exact acolo unde trebuie sa ajunga si anume la audienta care prezinta interes pentru oferta livrata.

Procedand astfel si stabilind de la bun inceput mesajele pentru fiecare categorie de varsta, se optimizeaza costurile si creste rata de conversie.

De ce e important un research al pietei?

De la bun inceput, pentru a stabili strategia de promovare este necesara cunosterea competitiei. Pe aceasta nisa, concurenta este destul de mare, in mediul online inregistrandu-se o batalie apriga in strategii si licitari.

Cu alte cuvinte, licitarea pe expresia “oferte last minute”porneste de la 0,70Ron si ajunge chiar si la 2Ron la anumite ore din zi.

De aceea, folosirea scripturilor de pozitionare dar si a tool-urilor de colectare de date este necesara in vederea obtinerii celor mai eficiente rezultate.

Cu alte cuvinte, domeniul turistic ofera nenumarate posibilitati de targetare tocmai datorita naturii sale dinamice, in continua expansiune. De aceea, in prima faza este necesara o cercetare de piata, conceperea si implementarea unei strategii de targetare Google Adwords si in cele din urma optimizarea campaniilor in functie de rezultatele acestora.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *